Kaixo Sagarberdibers!!
Hemen gaituzue berriro ere, sarrera berri bat eskeintzen. Sarrera honetan,
aurreko klase teorikoan landutako hainbat kontzeptu eta ideia azalduko
dizkizuegu. Saio honetarako, pertsona bakoitzak antzezlan lan bat ikusi behar
zuen eta gainera honen inguruko galderak erantzun behar zituen.
Galdera hauetan, antzezlanari buruzko hainbat alderdi jorratzen ziren, batik
bat, eszenografiaren inguruko datuak, efektu berezien ingurukoak, lengoaiaren
ingurukoak bai hitzezkoak zein ez hitzezkoak eta horretaz gain, pertsonaien
inguruko galderak; alderdi psikologikoak, jarrrerak, haien janzkera...
A STORY OF A CHILD AND A
PENGUIN:
Antzezlan honetan, umearen
amets batean gertatutakoa kontatzen dute, bertan antzezlan guztian zehar
eszenatoki berdina erabiltzen delarik. Nabarmendu dezakegun ideia da,
erabiltzen dituzten koloreekin modu desberdinetan jolasten dutela, hainbat
konstraste sortzen dituztelarik. Pertsonaiek ez dute hitz egiten antzezlan
guztian zehar, beraz erabiltzen dituzten keinuak garrantzia handia izaten dute.
Haurrak obra guztian zehar egundoko izaeraren aldaketa izaten du, hasieran
konfiantza eza erakusten du pinguinoarekiko baino gertutasuna eta segurtasuna
erakusten dionean, pinguinoari laguntzeko prest agertzen da. Narratzaileak haur
ahotsa erabiltzen du, haurrentzat erakargarriagoa eta gertuagoa egiteko, hau
da, honekin haien burua plasmatzeko. Musika ez dute askotan erabiltzen
nahiz eta erabiltzen duten unetan oso esanguratsua izaten da, esanahai asko du
eta. Nahiko irudi estereotipatuak erabiltzen dituzte, etxea, arrainak, izarrak
irudikatzen dituzten moduagatik.
OTTO: Musikal baten antzerako obra da, ikuslearekin harreman handia
sortzen dena bertan. Kanta errepikakorrak erabiltzen dira ikuslearen parte
hartzea sustatzeko eta haiek erantzukizun handiagoa izateko obraren barnean.
Obra honen helburu nagusiak, ikuslearekin konektatzea eta entretenitzea izango
lirateke.
ABBRACCI:
Emozioen gaia lantzen duten obra da. Haurrek haien sentimenduak adierazteko
modu desberdinak ikasi ditzakete antzezlan honetaz baliatuz. Eszenatokian
zentratzen bagara, oso sinplea da. banbu makilez egituratua dagoelarik eta
atrezzoa oso minimalista du. Beste alde batetik, gorputz adierazpena oso landua
dute aktoreek eta musikari garrantzi handia ematen diote, honetaz baliatuz
aldaketak egiten dituzte. Estereotipoak obra guztian zehar nagusiak dira,
generoaren ingurukoak gehienbat, arropak (neskek gona eta mutilek prakak),
izenak (A mutila eta B neska), haien arteko elkartea prestatzen dutenean (neskak
ezpainak margotzen ditu).
2 jarraitzaile izatera iristen garenean, sarrera sorpresa berri bat igoko
dugu, non gure taldekideen argazki bat egongo den atxikituta. ESKERRIK ASKO
abentura hau posible egiteagatik.
No hay comentarios:
Publicar un comentario